L’entrada en funcionament de la depuradora de Benifallet és un pas endavant en la millora mediambiental del riu Ebre

19/10/2016 Actualitat

Una representació del Consell Comarcal del Baix Ebre, encapçalada pel seu president Daniel Andreu i l'alcaldessa de Benifallet, Mercè Pedret, van efectuar ahir una visita a la nova depuradora d'aigües residuals de Benifallet, que gestiona des d'aquest mes l'ens comarcal. A la visita també hi han assistit representants de l'Agència Catalana de l'Aigua, que és qui ha construït la planta, l'Ajuntament de Benifallet, el Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre i l'empresa Aqualia, responsable de l'explotació.

La nova depuradora de Benifallet, que ha suposat una inversió propera al milió d’euros (IVA inclòs), té una capacitat de 285 m3/dia, equivalent a una població de 880 habitants. La planta és de tipus biològic amb procés de nitrificació amb fangs actius per aeració perllongada. Està integrada per dues estacions de bombament que impulsen l'aigua residual per un col·lector de 1.425 metres de longitud fins a l'estació depuradora i des d'allí, un cop tractada, l'aigua depurada és conduïda per una altre col·lector de 448 metres de longitud fins al riu Ebre. El pressupost d'explotació, conservació i manteniment és de 72.739 euros (sense IVA) a l'any.

Amb la de Benifallet ja en són 9 les depuradores que funcionen al Baix Ebre: Tortosa-Roquetes, Deltebre, l’Ampolla, l’Aldea, l’Ametlla de Mar, el Perelló, Camarles i Marina Sant Jordi, que garanteixen el sanejament del 91% de les aigües residuals. Properament entrarà en servei la de Tivenys i estan en fase d'estudi les d'Aldover-Xerta i Paüls-Alfara de Carles.

El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Daniel Andreu, ha qualificat l'entrada en funcionament de la depuradora de Benifallet com a "un nou pas endavant de la millora mediambiental del riu Ebre". "Es tracta d'una construcció modèlica que ha fet l'Agència Catalana de l'Aigua que respon a la nostra voluntat de respecte del medi ambient", ha afegit.