L’Ajuntament i “la Caixa” aposten per la integració afavorint l’accés a les Coves a les persones amb diversitat funcional

02/07/2019 Actualitat

L’Ajuntament de Benifallet i l’Obra Social “la Caixa” han signat aquesta tarda un conveni de col·laboració que permetrà adaptar els accessos de les Coves de Benifallet a persones amb diversitat funcional i aproximar aquest element patrimonial a aquests col·lectius. L’acord s’emmarca en la celebració del 50è aniversari de la descoberta de la Cova Meravelles.

En virtut del conveni, la Caixa aportarà 12.000 euros per millorar els accessos a les Coves Meravelles i també els serveis a persones amb diversitat funcional. A aquesta quantitat, s’hi afegeixen 2.400 euros més que es destinaran al disseny i impressió de díptics en Braille per a persones amb alguna deficiència visual, a l’adquisició d’audioguies adaptades i a la programació de quatre visites anuals en llenguatge de signes per persones sordes o amb dificultats auditives. Així mateix, l’acord permetrà la signatura de convenis de col·laboració amb entitats, escoles i centres especialitzats en atendre a persones amb diversitat funcional per poder accedir d’una manera gratuïta al servei de visites guiades.

L’alcaldessa de Benifallet, Mercè Pedret, ha agraït la implicació de “la Caixa” per fer possible aquesta acció que aproximarà les Coves a aquests col·lectius més vulnerables facilitant les visites i el seu accés. “Les Coves són un element patrimonial i natural que volem que tothom en pugui gaudir i que ho faci plenament”. "Cal contribuir a una societat més respectuosa amb les diversitats", ha afegit, "la igualtat real és fa efectiva resolent les necessitats de totes i cadascuna de les persones”.

La directora de Banca d’Institucions de CaixaBank a les Terres de l’Ebre, Tatiana Caro, ha agraït a l’Ajuntament l’oportunitat de col·laborar amb el projecte. Caro ha destacat que des de ”la Caixa” “sempre hem cregut en el valor de la cultura com un element d’integració social. Hem volgut afavorir l'accés a la cultura de tots els públics per millorar la seva comprensió del món, la seva comunicació, la seva socialització i, en definitiva, el seu benestar”. I ha afegit: “Espais com les Coves de Benifallet són molt més que un espai natural. El seu valor transcendeix l’espai físic: són testimonis de la nostra història. L’essència de la nostra cultura. Per això és vital treballar en la seva preservació i conservació per a les futures generacions”.