L’Ajuntament de Benifallet valora satisfactòriament el cribratge del Covid-19 fet al poble i celebra que ja s'han començat a donar altes, però crida a no abaixar la guàrdia

23/08/2020

L’Ajuntament de Benifallet ha valorat avui satisfactòriament els resultats del cribratge del Covid-19 que s’ha realitzat a la població per detectar casos asimptomàtics. Segons dades de Salut, s’han realitzat 648 testos, amb 645 casos negatius, dos positius i un de pendent. A més, un altre aspecte important a destacar és que ja s’han començat a donar d’alta a les persones que havien donat positiu les darreres setmanes. L’Ajuntament vol mostrar la seva satisfacció per la recuperació d’aquestes persones, així com destija que ben aviat tots els afectats puguin tornar a la normalitat.

L’Ajuntament agraeix al departament de Salut i a tots els professionals que han participat en el cribratge la seva feina, agraïment que ha fet extensiu a totes les persones que van respondre a la convocatòria per fer-se la PCR, que era de caràcter voluntari. L’alcaldessa de Benifallet, Mercè Pedret, ha fet, però, una crida a la població perquè no abaixi la guàrdia i mantingui totes les precaucions. “El resultat del cribratge ens permet tornar a respirar tranquils després del neguit viscut les darreres setmanes, és un alleujament també per al sector econòmic del poble”, ha assenyalat, tot afegint, “però sobretot la principal conclusió que hem de treure és que no podem relaxar-nos i hem de continuar amb les màximes mesures de seguretat pel que fa a l’ús de la mascareta, distància social i rentat sovint de mans”, ha reblat.

Després de valorar els resultats del cribatge, l’Ajuntament torna a obrir les Coves i el Llagut,que havien tancat per precaució, tot i no haver-se registrat cap cas. Cal recordar que totes dues activitats estan sotmeses ja des de la reobertura, quan es va aixecar l'estat d'alarma, a diferents mesures de seguretat com són la reducció del nombre de persones per grup, l’ús de mascareta obligatòria i les recomanacions de cita prèvia i pagament amb targeta. Per poder fer la reserva es pot trucar al telèfon 977 46 23 34 o enviar un correu a covesmeravelles@gmail.com.