La desena edició del Pastisset de Benifallet enceta diumenge el circuit ebrenc de curses per muntanya

24/01/2019 Actualitat

La Cursa del Pastisset de Benifallet celebra aquest diumenge, 27 de gener, el desè aniversari i ho farà encetant de nou el calendari del Circuit de Curses per Muntanya de les Terres de l'Ebre. Amb 500 participants (187 a la cursa, 13 a la cadets, 116 a l'express, 7 a la júniors i 177 a la marxa), la cursa arriba a la seva desena edició en plena forma i confirmada com una de les proves imprescindibles del circuit ebrenc. Des de Fent Sendera han agraït la confiança de les persones que enguany participaran a la cursa i la feina dels voluntaris i voluntàries per fer-la possible.

Des del 2010 Lo Pastisset ha anat reunint els ingredients que l'han fet única i irrepetible. Promoció de l'activitat física, respecte al medi ambient, treball inesgotable per revalorar la Serra de Cardó i el terme de Benifallet i aposta per la solidaritat. Les xifres, deu anys després, parlen soles: uns 500 inscrits i 200 voluntaris any rere any, més de 3.500 euros recaptats per a la lluita contra el càncer i 300 kg de roba i calçat esportiu solidari. Quilòmetres i quilòmetres recorreguts, no només el dia de la cursa sinó per enllestir i netejar senderes, i hores i hores de dedicació desinteressada per fer possible que Lo Pastisset arribi a la dècada. Per celebrar-ho, l'organització ha previst un bon grapat de sopreses durant tota la jornada a la pista d'estiu de Benifallet.

Enguany, Lo Pastisset oferirà als participants quatre recorreguts "d'autèntic trail". Lo Pastisset Trail, de 30,4 km i un desnivell acumulat de 3.900 metres, que és la modalitat reina, la més exigent i la que s'endinsa més en el terme benifalletenc. És puntuable al Circuit de Curses per Muntanya de les Terres de l’Ebre i enguany, és Copa Terres de l’Ebre.

Lo Pastisset Express, de 20,1 km i un desnivell acumulat de 2.180 metres, una cursa de muntanya dissenyada per aquells esportistes que encara no poden fer “el salt” a una competició per sobre de 20 km. És el recorregut amb més quilòmetres del Circuit Express del Circuit de Curses per Muntanya de les Terres de l’Ebre.

Lo Pastisset Cadet, de 12,4 km, adequada per a tots els participants de la categoria cadet (de 16 a 18 anys). Puntuable al Circuit de Curses per Muntanya de les Terres de l’Ebre, té un desnivell acumulat de 1.020 metres

Finalment, La Marxa Lo Pastisset, amb una distància de 14,7 km i un desnivell acumulat de 1.240 metres, que és la modalitat no competitiva i adaptada per a tots els públics. S’ofereixen dos recorreguts. Així, a partir del km 6 els participants podran escollir quin és el que volen finalitzar.

Un altre dels valors afegits d'aquesta desena edició del Pastisset és la participació de corredors i corredores d'elit. Així ja està confirmada la presència de Jessed Hernández, Ragna Debats i Pere Aurell, de l'equip Inverse, i d'altres dels guanyadors/es de les edicions anteriors.

LA SOLIDARITAT, SEGELL DEL PASTISSET

Quant a les accions solidàries previstes, es recollirà roba i calçat esportiu per a la Creu Roja i es vendran productes fets a mà i es realitzaran tallers i activitats destinats a llluita contra el càncer en col·laboració amb la Lliga contra el Càncer de les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

Cal recordar que els participants disposen dels següents serveis: guarda-roba, zona de massatges, avituallament, aparcament gratuït, dutxes i lavabos. A més dels premis, també es repartiran obsequis i es sortejarà material esportiu i productes locals. La cursa acabarà amb el tradicional dinar popular d’olla barrejada a càrrec un any més de l'Associació de Dones Meravelles de Benifallet. A més, durant tot el dia hi haurà jocs i inflables per als més petits i moltes altres sorpreses per celebrar aquests deu anys.

La Cursa del Pastisset de Benifallet l'organitza l’Associació Fent Sendera amb la col·laboració de l’Ajuntament de Benifallet. Compta amb un bon nombre de patrocinadors i hi ha més de 200 voluntaris i voluntàries que faran possible la seva realització. També cal agrair la col·laboració dels ajuntaments del Pinell de Brai, Xerta i Tivenys.

Cal destacar que enguany les inscripcions s'han tancat una setmana abans del termini previst i que hi ha més de 70 corredors/es en llista d'espera.

Per a més informació, consulteu el web www.lopastisset.com. També ens podeu seguir al Facebook La Cursa del Pastisset, al Twitter @lopastisset i a Instragram Lopastisset. La nostra etiqueta és #lopastissetaddict