Fent Sendera organitza diumenge 22 de gener la VIII Cursa del Pastisset de Benifallet

16/01/2017 Esports

L'Associació Fent Sendera organitza aquest dissabte, 22 de gener, La VIII Cursa del Pastisset de Benifallet que serà la primera prova puntuable del desè Circuit de Curses de Muntanya de les Terres de l'Ebre. Arriba amb l'aval de la darrera edició en què va superar els 495 inscrits i una recaptació solidària de 40 kilos de roba per a Esport Solidari Internacional i de 1.200 euros per a la Lliga Contra el Càncer de les Terres de l'Ebre. Aquest marcat accent solidari és un dels aspectes més significatius d'aquesta cursa que té molt clars els seus objectius: la cura del medi ambient, la difusió de l'important patrimoni natural i cultural amb la Serra de Cardó com a protagonista, l'aposta pels hàbits de vida saludable i la solidaritat, amb la implicació de més de 200 voluntaris i de tot un poble per fer-la possible.

Si la solidaritat és un dels elements primordials de Lo Pastisset, també les qualitats i possibilitats tècniques del seu recorregut. Enguany, tot i que s'ha reduït lleugerament el desnivell acumulat, s'ha incrementat el recorregut de la cursa absoluta, de 29 km i 3.380 metres de desnivell. La prova reina de Lo Pastisset, amb sortida i arribada a la pista d'estiu, transcorre per llocs tan emblemàtics de la Serra de Cardó com la Roca Foradada i la Cova Lluminosa i arriba al poble pel Racó de Costumà i el Coll de Motxo. El punt més alt és la Creu de Santos, de 906 metres. Altres atractius que acumula la cursa és la participació per segon any consecutiu de l'atleta català Jessed Hernández, un dels corredors més destacats en l'àmbit europeu de muntanya, ultratrail i kilòmetre vertical. També hi serà present la valenciana Raquel Martínez Rodríguez, dos cops campiona d'Espanya per Seleccions Autonòmiques de Curses per Muntanya FEDME amb la selecció valenciana (2014 i 2015).

Lo Pastisset també inclou una Cursa curta de 18,3 km, d'on sortirà el podi júnior, amb un desnivell acumulat de 1.956 metres. Es completa amb dues marxes. La Marxa llarga, de 14,5 km i 892 metres de desnivell acumulat, té entre els seus atractius el fet de poder contemplar l'antic poble de Costumà. Finalment, hi ha la Marxa curta, d'11,8 km i 808 metres de desnivell acumulat que és, a més, el recorregut de la cursa cadet.

Un punt solidari habilitat durant la cursa

Lo Pastisset disposarà durant tota la jornada d'un punt solidari instal·lat a la pista d'estiu, lloc de sortida i arribada , on es recollirà la roba que es farà arribar a Esport Solidari i enguany també a la Creu Roja Tortosa. La cursa, a més, com cada any, col·labora amb la Lliga Contra el Càncer de les Terres de l'Ebre amb la “venda sorpresa handmade” i el sorteig d'un sopar per a dues persones al restaurant les Moles d'Ulldecona. A més, la prova dona també suport a Reto Trail, plataforma de reptes esportius solidaris.

També cal destacar que durant tot el dia hi haurà activitats per als més petits a la pista d'estiu amb inflables i altres jocs (tallers participatius). En acabar, com cada any els participants podran degustar un suculent dinar elaborat per l'Associació de Dones Meravelles de Benifallet. D'altra banda, la cursa disposa de tots els serveis necessaris i hi haurà habillitats diferents llocs d'aparcament al municipi convenientment senyalitzats.

Finalment, cal recordar que les inscripcions es tancaran el 18 de gener vinent o un cop s’hagi arribat als 480 inscrits.

La VII Cursa del Pastisset de Benifallet l’organitza l’Associació Fent Sendera, compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Benifallet i d'un bon nombre de patrocinadors i hi ha més de 200 voluntaris que faran possible la seva realització.

Per a més informació consulteu el web www.lacursadelpastisset.esy.es. També ens podeu seguir al Facebook La Cursa del Pastisset, al Twitter @lopastisset i a Instragram Lopastisset. La nostra etiqueta és #LoPastisset.