Modificació de les ordenances municipals 2017 (aigua i brossa)

El ple de l'Ajuntament de Benifallet va aprovar dilluns, amb el suport del grup de Candidatura de Progrés i el vot en contra del grup d'ERC, la modificació de les taxes de subministrament d'aigua i recollida de brossa per a l'any 2017.

L'alcaldessa de Benifallet, Mercè Pedret, va explicar que la modificació de les taxes és conseqüència de la mala situació econòmica de l'Ajuntament i respon al requeriment del departament d'Economia de la Generalitat que les pèrdues dels serveis no poden superar el 10% del seu cost total. "Estem treballant fort per evitar qualsevol intervenció d'una altra administració que podria posar en perill tots els serveis que oferim avui", va reblar, tot afegint que la modificació s'ha fet d'acord amb la realitat del municipi i ha estat continguda i malgrat que continuarà generant pèrdues no se superarà aquest 10%.

Durant el ple també es va informar que l'any vinent hi haurà una partida habilitada per a totes aquelles persones que tinguin seriosos problemes per poder pagar les taxes i impostos, ajuts que coordinarà el departament de serveis socials del Consell Comarcal del Baix Ebre.

D'altra banda, l'alcaldessa va anunciar que per tal de facilitar el pagament de la taxa de la brossa, aquesta es podrà fer en dos terminis. Quant a l'aigua, la modificació farà que es pagui l'aigua que es consumeix. Fins ara, el pagament del primer tram arribava fins als 40m3 i se'n pagava la totalitat indistintament si se'n consumia menys.

L'Ajuntament, d'altra banda, ha iniciat un treball de reordenació de les llars del municipi i les persones que hi ha censades.

MODIFICACIÓ ORDENANCES 2017