Via Verda

La via verda és una ruta turística que transcorre per l’antiga via fèrria de la Val de Zafan on, atès l’interès del govern de l’Aragó de tenir port de mar per explotar els seus  productes, van construir un traçat de tren en què  estava projectada la unió del municipi de la Puebla de Híjar amb Tortosa. Les obres es varen començar el 1882, però a causa de diversos problemes, no fou fins l’any 1942 quan es va poder inaugurar. La via va estar en servei durant 31 anys i es va tancar definitivament el 17 de setembre de 1973. Aquesta obra no es va concloure mai, fet que la va condemnar al desús.

La Via Verda té un total de 110 Km. (Alcanyís-Tortosa ).

Traçat Baix Ebre: 22 Km (Tortosa - Roquetes - EMD Jesús - Aldover - Xerta - Benifallet)

Traçat Terra Alta: 27 km (Pinell de Brai - Prat de Comte - Bot - Horta de Sant Joan - Arnes Lledó)

Traçat Aragó: 50 km (Cretes - Vall-de-Roures - Torre del Compte - Valdetormo - Valljunquera - Valdealgorfa - Alcanyís)

Traçat Tortosa - desembocadura riu Ebre (Riumar): 50 km (Tortosa - l'Aldea - Deltebre)

Desnivell de la Via Verda: 400 m

Els amants de la BTT també poden gaudir de la Ruta dels Senyors de Costumà, amb dificultat mitjana pel camí de les coves de Benifallet.

Per a més informació us podeu posar en contacte amb l'Antiga Estació de la Via Verda, que són els encarregats de la gestió de l'estació de Benifallet.

Subscriure a

Formulari de cerca